Om mig

Mitt foto
Segeltorp, Huddinge, Sweden
Jag heter Yossi Sigal och har många intressen, bl.a. är jag intresserad av ekonomi, miljö och politik. På min fritid gillar jag att cykla, simma, jobba i trädgård och snickra i huset. Men det viktigaste för mig är min fru och våra underbara barn.

måndag 21 juni 2010

VAL 2010

Något som är märkligt i årets valrörelsen tycker jag är att media ifrågasätter oss rödgröna som situationen var så att vi var i regeringsställning medan de borgliga i opposition.

En annan sak är att det verkar som media är inte mogen än för en kvinnligt statsminister precis som en del av väljarna. Jag tycker också att media favoriserar Fredrik Reinfeldt genom att ofta lyfta fram hanns positiva insatser och tysta ner hanns misstag som tex när han kallade ungdomsarbetslöshet för synvilla, medan de försöker ofta hitta fel hos Mona Sahlin som när de gjorde en stor affär av hennes röda väskan. när var det sist de skrev något positive om henne? Jag är säker på att media skulle kunna göra Mona Sahlin väldigt popplar på några veckor om de bara ville det men de troligen inte är mogna än.

Men min ställning är klar. Jag föredra en mindre popplar statsminister med väldigt bra politik än en väldigt popplar statsminister som kallar ungdomsarbetslöshet för synvilla och driver Sverige till en ohållbar situation där klyftorna bara ökar och ökar. Och så mycket jag vet så historian visar att ingen socialdemokratiskt statsminister var popplar när HAN blev vald. Så denna gång är inte undantag.

Inga kommentarer: