Om mig

Mitt foto
Segeltorp, Huddinge, Sweden
Jag heter Yossi Sigal och har många intressen, bl.a. är jag intresserad av ekonomi, miljö och politik. På min fritid gillar jag att cykla, simma, jobba i trädgård och snickra i huset. Men det viktigaste för mig är min fru och våra underbara barn.

tisdag 22 juni 2010

VAL 2010 Del 3

Den 17 juni 2010 kommer att gå till historian som den dag (C) har lämnat definitive sin viktigaste kärnfråga – kärnkraft motståndet. Räcker inte det så röstade de den dag ja till utbyggnad av kärnkraften i Sverige. Kärnkraft är ett exempel på hur människan laborerar med naturkrafterna. Finland håller på att bygga ut sin kärnkraft kapacitet och Har fått enorma problem som gör projektet väldigt försenat och dyrare. Tills en ni anläggning står klart i Sverige kommer det ta minst 15-20år. Till dess kommer det finnas många andra alternative som kommer att göra byggt onödigt. Vinkraft, vågkraft, solenergi för att nämna några men det förskar i många andra alternative. Så vi få hoppas att en rödgrön regering kan och kommer att riva detta beslut.

Inga kommentarer: