Om mig

Mitt foto
Segeltorp, Huddinge, Sweden
Jag heter Yossi Sigal och har många intressen, bl.a. är jag intresserad av ekonomi, miljö och politik. På min fritid gillar jag att cykla, simma, jobba i trädgård och snickra i huset. Men det viktigaste för mig är min fru och våra underbara barn.

måndag 21 juni 2010

Val 2010

Jag skulle vilja börja min serie om val 2010 med att skriva om att jag tycker inte om att hemligheten vinner opinionen, och med öppenhet så förlora man den. Om jag tar tex bensinskatten som vi rödgröna säger att vi kommer att höja med 49 öre i de två kommande åren för att Sverige ska kunna ha möjlighet att nå det satta miljömålet samtidigt som det (M) leda koalition säger inget i frågan. Naturligt viss är det logiskt att de kommer med någon bensinskatt höjning den kommande mandat perioden om de vinner, men det vinner de inget på med att deklarera det nu. Tvärtom i föra valrörelsen sa de att de skulle sänka bensinskatten och vann i opinion men sedan höjde de skatten med 19öre. Och det finns många exempel på att öppenhet skadade oss. Men jag tycker att vi borde spela med öppna kort och hoppas att vinna ändå.


Inga kommentarer: