Om mig

Mitt foto
Segeltorp, Huddinge, Sweden
Jag heter Yossi Sigal och har många intressen, bl.a. är jag intresserad av ekonomi, miljö och politik. På min fritid gillar jag att cykla, simma, jobba i trädgård och snickra i huset. Men det viktigaste för mig är min fru och våra underbara barn.

onsdag 23 februari 2011

Man kan undra vad har (MP) för syftet med detta utspel?

Både i Svd och Metro kunde jag lösa att Miljöpartiet säger att de bryter samarbetet med (S) i Stockholm. Man kan undra vad har de för syftet med detta utspel? Troligen funderar de på att börja samarbete med (M) något som inte skulle förvåna mig. Sedan måste jag påminna (MP) att det faktiskt var de som gick som vinnare av samarbetet på bekostnad av (S). En orsak kan vara att (S) tvingade baka i visa punkter för att få genom ett samarbete med (MP). Något som skulle visa sig var förödande för (S). tex. efter valet 2002 när (S) fick gå med på att testa trängsel skatten i Stockholm trots att (S) lovade att inte införa detta om man van valet. Det samma var med i föra årets val men denna gång gällde det ”Förbifart Stockholm” som (S) var positiva till men tvingade att gå med på en folkomröstning om man skulle vinna valet. Dessa kompromisser skapade osäkerhet hos (S) väljare som samtidigt kände att en röst på (MP) var ändå en röst på vänster blocket och det var roligare att rösta på ett parti i med vind.

Inga kommentarer: