Om mig

Mitt foto
Segeltorp, Huddinge, Sweden
Jag heter Yossi Sigal och har många intressen, bl.a. är jag intresserad av ekonomi, miljö och politik. På min fritid gillar jag att cykla, simma, jobba i trädgård och snickra i huset. Men det viktigaste för mig är min fru och våra underbara barn.

onsdag 4 augusti 2010

Få utförsäkrade har fått jobb.

Bara knappt två procent av de som blivit utförsäkrade från sjukförsäkringen och genomgått arbetslivsintroduktion hos Arbetsförmedlingen hittills i år har fått ett normalt jobb utan lönesubvention. Mer än hälften av dem fortsätter i höst i arbetsmarknadsprogram och en fjärdedel är tillbaka i ersättning från Försäkringskassan, uppger Ekot. Det visas i en utvärdering som Arbetsförmedlingen lämnat till regeringen. (Sveriges Nyheter via mailbox.se)

Inga kommentarer: