Om mig

Mitt foto
Segeltorp, Huddinge, Sweden
Jag heter Yossi Sigal och har många intressen, bl.a. är jag intresserad av ekonomi, miljö och politik. På min fritid gillar jag att cykla, simma, jobba i trädgård och snickra i huset. Men det viktigaste för mig är min fru och våra underbara barn.

måndag 7 december 2009

Rädda den andelsägda vindkraften!

Idag kom beskedet från Skatterättsnämnden då frågan prövade om Skatteverkets tolkning om uttagsbeskattning av vindkraftkooperativ är en riktig tolkning.
Utslaget blev att det var det och Skatterättnämnden anser att kooperativen tillhandahåller elen till ett underpris och därför ska uttagsbeskattas.
Det är en olycklig och felaktig tolkning eftersom o2 El Ekonomisk Förening tillhandahåller el till marknadsmässiga priser.
Skillnaden är att o2 har en annan affärsmodell där inte själva investeringen i kraftkällan är inbakad i priset.
Själv har jag lånat 130,200kr för mina 21 andelar något Skatteverket verka inte bryr om.

Jag tycker att ett stort misstag och hoppas att vårt parti (S) reagerar på detta.

Läs mera på www.vindandelar.nu

Inga kommentarer: