Om mig

Mitt foto
Segeltorp, Huddinge, Sweden
Jag heter Yossi Sigal och har många intressen, bl.a. är jag intresserad av ekonomi, miljö och politik. På min fritid gillar jag att cykla, simma, jobba i trädgård och snickra i huset. Men det viktigaste för mig är min fru och våra underbara barn.

söndag 29 november 2009

Skämmes Urban Outfitters!

I fredags läste jag att Urban Outfitters gör sig av med all personal och hyr in från bemanningsföretag. Detta p.g.a. att persoanlens krav på kollektivavtal. Ett sätt att kringgå LAS. Direkt kände jag att jag måste reagera och protestera. Urban Outfitters är inte de första som utnyttjar detta kryphåll i LAS. samma kväll hittade jag en grupp på Facebook som gjorde just detta - protesterde. Direct gick jag med för att visa mitt stöd. Då fanns det redan 2632 medlemmar i gruppen. I kväll efter endast 2 dygn är vi redan över 7000st. Jag hoppas att du som läser detta håller med att kolletivavtal är viktigt och gå med denna grupp.
Skämmes Urban outfitters! - Shame on you Urban Outfitters!

Inga kommentarer: