Om mig

Mitt foto
Segeltorp, Huddinge, Sweden
Jag heter Yossi Sigal och har många intressen, bl.a. är jag intresserad av ekonomi, miljö och politik. På min fritid gillar jag att cykla, simma, jobba i trädgård och snickra i huset. Men det viktigaste för mig är min fru och våra underbara barn.

onsdag 15 augusti 2007

Var ifrån ska jobben komma

I år när staten har fått rekord mycket utdelning från alla bolag man äger så tycker jag att det skulle ha satsats miljard belopp i forskning i olika områden. T.ex. Energiforskning, hur kan vi utnyttja solen, vinden och inte minst blixtar för att få ut mycket mer energi.
Medicin & Telecom är andra områden som bör prioriteras. Det finns många flera områden. Staten kan inte vänta att företagen ska klara allt själva. Ta till exempel Nokias framgång som beror mycket på den finska staten som var tidigt med att investera i forskning som lede till många arbetstillfällen. Vad gör regeringen? Ju som jag förstår så sänker de anslag till flera forskningsprojekt troligen för att sänka skatten.

Inga kommentarer: