Om mig

Mitt foto
Segeltorp, Huddinge, Sweden
Jag heter Yossi Sigal och har många intressen, bl.a. är jag intresserad av ekonomi, miljö och politik. På min fritid gillar jag att cykla, simma, jobba i trädgård och snickra i huset. Men det viktigaste för mig är min fru och våra underbara barn.

onsdag 22 augusti 2007

Kolektivtrafik i Stockholm

Kom på att tänka på en sak i dag när jag var på väg cyklande hem från jobbet och passerande förbi en buss som plockade upp ett antal passagerare. Om kollektivtrafik blir gratis kommer det att spara också tid, d.v.s. att det korta tiden mellan start och slut stationen p.g.a. att stämpling av biljetterna försvinner. Några sekunder per station blir många timmar för hela SL och tid är pengar brukar man säga. Det spar också miljö eftersom tomkörning minskar också.

Inga kommentarer: